Met deze tips gaan je resultaten in de sportschool vooruit

De zomer is er weer en de korte broeken en jurkjes kunnen we weer uit de kast halen. Maar misschien voel je je wat onzeker of wil je graag aan je lichaam werken. Elk moment is in ieder geval een geschikt moment om te beginnen en na een tijdje aan de slag te gaan zal je genieten van de resultaten die je boekt. In dit artikel geef ik je een aantal tips zodat je resultaten vooruitgaan in de sportschool dus lees snel verder!

Kies een oefening uit die je graag doet

Het is een goed idee om een oefening uit te kiezen waar jij voldoening uithaalt en die je leuk vindt om te doen zodat je die 1 of 2 keer per week kan laten terugkomen in je sportsessie. Ik vind zelf de squat een fijne oefening. Je traint hiermee je hele lichaam en vaak gaan andere oefeningen dan ook wat beter door de spierspanning die verhoogt. Met squats kun je ook veel varieren, je kan bijvoorbeeld met gewichten, zoals dumbbells of de stang, maar ook zonder gewicht trainen.

Neem iemand om armen om je te helpen

Je hoeft natuurlijk niet gelijk een personal trainer in te huren maar met een beetje begeleiding kom je al een heel eind. Vaak zal er bijvoorbeeld wel personeel in de sportschool zijn die jou eens in de zoveel tijd helpt. Met begeleiding voorkom je namelijk dat je bijvoorbeeld oefeningen niet juist uitvoert. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om samen met iemand te sporten zodat jullie elkaar kunnen helpen en motiveren.

Let op hoe je een oefening uitvoert

Vaak gebeurt het dat mensen moeite hebben om een bepaalde oefening goed uit te voeren. Het is ontzettend belangrijk dat je goed op je houding let en een oefening rustig uitvoert zodat de spieren geactiveerd worden. Want als je bijvoorbeeld een borst- of rug oefening verkeerd uitvoert op een fitnessbank kun je blessures oplopen. Voorkomen is beter dan genezen!

Geef een reactie